1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
ET
Foorumin hitaus tuskastuttaa

Muuttunut kokoajan hitaammaksi, lataus ja hakuajat ovat tolkuttoman pitkiä aiempaan verrattuna. Onko ongelma tiedostettu? Tuleeko korjaustoimenpiteitä jossain vaiheessa?

Gary

Jotain kummaa kyllä - tekstisivujen lataus hidasta. 150 kiloinen kuva kuiteskin tulee/menee rips/raps. Pitäis kaiketi olla päinvastoin.

Onko sullakin elisa ? :oops:

Vain "jaakkola"n irvittäväksi ;)

Gastor

Mulla on ainakin sonera ja kyllä tää on aika hidas. Ja mistäköhän johtuu, etten voi ladata tänne kuvia tai tehdä omaa galleriaa?

Fate loves the fearless!

kaaos

Mullakin on sonera, ja sama vaivaa. Ärsyttävää.

ET

Mul on tässä käytössä firman 20 Mb putki, aivan totta kakskytmegaa ja hitaus on käsittääkseni palvelimen päässä, ei täällä (pl. korvien väli)

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

Gary

ET wrote:
Mul on tässä käytössä firman 20 Mb putki, aivan totta kakskytmegaa ja hitaus on käsittääkseni palvelimen päässä, ei täällä (pl. korvien väli)

Voihanse olla noin - ja oiskos se nyt ihme - talkoovoimat/varat ja homma senkun paisuu...

Niiden pitäis panna hattu kiertään tai jotain. Ainakin muinoin hevosella pääsi kun tuikkasi jämän hännän alle 8)

Vain "jaakkola"n irvittäväksi ;)

sindy

Tässä on tapahtunut selvä muutos viime viimeisen parin viikon aikana!!!??? Ei täällä paljon viitsi enää käydä jos tämä tällaisena jatkuu.

Sindy

Mpx

Valitettavasti tietokantapalvelimen toiminta on hidastunut. Olen infonnut asiasta palvelimen teknistä ylläpitäjää. Odottelemme alkuviikon, jos ei muutosta tapahtdu, vaihdamme palvelinta.

ET

Ainakin tällä hetkellä toimii erittäin nopeasti.

vesi on pilaantunutta puuteria, kuten Sepi sanoo

Mpx

Kyllä!

Nyt on kiva vauhti. Toivottavasti jatkuu, ilmakin paranee!

Mpx

Ilmeisesti ongelmat jatkuvat sittenkin vielä. Vaihdamme tietokantapalvelinta tänään tai huomenna, katsotaan auttaako.

Mpx

No nyt vaihdoimme tietokantapalvelinta. Vaikuttaa hyvältä!

Toimiiko nopeammin muillekin?

rakka

Mikko Paartola wrote:
No nyt vaihdoimme tietokantapalvelinta. Vaikuttaa hyvältä!

Toimiiko nopeammin muillekin?

Toimii kuin unelma! Muutos on erittäin suuri. Voisitko noin yleisen kansanvalistuksen nimissä kertoa mistä mihin palvelimeen vaihdos tapahtui, jotta voimme itse kukin oppia jotain tästä portaalin ylläpitämisen vaikeasta extreme-lajista. :lol:

Mpx

Vaihdoimme vain ylikuormittuneelta mysql-palvelimelta toiseen, jossa on ainakin vielä kapasiteettia riittävästi. Palvelimia ylläpitää Nebula Oy.

Olemme tyytyväisiä heidän toimintaansa, tämäkin vaihdos kävi nopeasti ja kivuttomasti, no tosin vaati muutaman pakollisen meilin ja soiton vielä päälle. Sekä teknistä säätöä minultakin.

jeppe jääkarhu

Kysymys ylläpitäjillle. Onko Forumin alustalla tapahtunut jotain muutoksia, koska jostain syystä tuntuu todella tahmealta koko sivusto nykyään? Pelkässä sisään kirjautumisessa menee pitkälle toista minuuttia ja yksittäisen keskustelun avaamisessa vastaava aika. Itselläni käytössä Chrome selain ja 20 megan yhteys, onko selaimessa vika vai jotain yleistä ongelmaa?

nilakka

Samaa ihmettelen minä. Aikansa kestää ennenkuin keskustelut aukeaa. Ei ennen ole näin ollut... Tosin tovi on siitä kun sivuilla olen viimeeksi käynyt...

jeppe jääkarhu

kokeilin huvikseni myös IE11:lla mutta eipä juuri eroa chromeen...

elpurtsa

Kyllä näiden sivujen aukaiseminen kestää kauan....paljon sivuilla surffanneena sivut ovat hiljattain alkaneet tökkiä. Kuuluuko asiaan?