1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
VilleSoi
Mallorca kiipeilykohteena?

Tän kesän kiipeilykelit Suomessa on ollu hieman arvaamattomat joten ideana suunnata lomalla johonkin "aurinkovarmempaan" kohteeseen.
Mielenkinto heräs ehkä paremmin auringon palvonnasta tuttuun Mallorcaan.

Tarkoitus kiivetä sporttia ja mikäli mahdollista niin DWS...

Onko kokemuksia kyseisestä kohteesta kiipeilyn tiimoilta?

bermann_7

Kokemuksia löytyy, pos/neg:
+Kiipeilymahdollisuudet ovat hulppeat. Etenkin DWS:ää riittää. (Sporttia emme ehtineet oikein  kartoittaa)
+Autolla koko saari on helposti hallittavissa, tiet ovat todella hyväkuntoisia (paitsi kärrypolut.)
+Es Pontas. Siinä on projektia...

-Brittituristit. Valitse asuinpaikkakuntasi viisaasti. Magaluf

Itse menisin (lue: menen) uudestaan. Saattaisinpa jättää köyden kotiin, ja keskittyä vain DWS:ään.

VilleSoi

Taitaa koko saari olla turistien ja auringonpalvojien suosiossa mutta mistä suosittelet majapaikkojen kartoittamista. Onko kohdetta josta lyhyet matkat kalloille ja mukavaa DWS (ajatuksena ilman autoa).

bermann_7

Itärannikolta löytyy paljon DWS-paikkoja, Cala Figuerasta Porto Cristoon on oikeastaan täynnä  merkattuja ja potentiaalisia DWS-luolia. Muista rannoista en juuri tiedä sanoa. Lähellä rantaa asumukselle tulee kyllä hintaa..

Code

Itse ollut pari kertaa talvella. Kesällä on kuumaa, joten kannattaa varmaan suosia DWS:ää ja varjoisia paikkoja. Mutta talvella on mukavan hiljaista, ei ruuhkia eikä kovin monta brittituristia.

Olen kirjoittanut Mallorcasta hiukan tuohon blogiin.