1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
mk94
Makuupussi

Olisi mietinnässä Ruotsiin Sarekin vaellus. Ajankohtana olisi syyskuu. Makuupussia olen nyt uutta ostamassa ja mietin että pärjäisiköhän -5 comfort alueen pussilla kyseiseeen aikaan kyseisellä alueella? Lähinnä mietin vaihtoehtoja rab neutrino 600 tai neutrino 800. Käytössä myös cocoonin silkki makuupussilakana, jonka pitäisi lisätä +5 astetta makuupussille? Nukkuessa myös merinovillakerrasto käytössä. Lähinn mietin, että jos untuva alkaa pitemmän reissun 10+ päivän aikana menettämään lämpöarvoansa? Itsellä ei niin kokemusta alueesta, että kääntyisikö lämpimämmän puoleen vai pärjäisiköhän tuolla kevyemmällä? Olen myös mies ja tottumukseni on nukkua mieluummin vähän kuumasti kuin viileästi. Makuualustana minulla on käytössä thermarest ridgerst large.

akallio

Kyllä minä uskaltaisin Neutrino 600:lla lähteä. Vaimolle uskaltaisin pakata 800:n.

Pussia on hyvä kuivatella, mutta kastumisongelma ei ole kuitenkaan merkittävä niin kauan kuin ei olla pakkaslämmöissä. Tai en ainakaan itse ole siihen koskaan törmännyt sulan maan aikaan. Enkä kyllä talvellakaan, mutta silloin on bensatöhöt mukana tai tuvat käytössä.