1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
la.te
Millä korjaan repeävät gorehousut?

3-kerroksiset gorehousut meinaa revetä haaroista. Sisältä näkee, että kankaat on jo pahasti venyneet ja repeäminen ei välttämättä ole kaukana. Voisin kuvitella, että jollain liimapintaisella tavaralla sen vahvistaisi sisäpuolelta. Mikä tavara olisi riittävän taipuisaa, venymätöntä ja liima vahvaa? Halpisjesse ei pysy ollenkaan, eikä sisäpinnoilla tuossa liikkuvassa kohdassa näytä pysyvän myöskään tuollaiset liimakankaat, joilla kuorivaatteita ja telttoja voi muuten hienosti paikkailla. Voisin ne pk-seudulla viedä myös korjattavaksi, jos näppärä korjaaja löytyy.

teha
Käyttäjän teha kuva

Moe!

Soita Närpiössä toimivalle Gore-Tex korjaamolle ja laita kamat perästä. Tulee kuten jutussa lukee pikkuhintaan viimeisen päälle kuntoon ja on kuin uusi.

https://eralehti.fi/wp-content/uploads/era/files/vanhat/1655503.pdf

Itse olen täällä "perseestä" revenneet Mammutin housut korjannut ja timanttiseen kuntoon tuli. EI ole siis pääkaupunkiseudulla, mutta takuuvarmasti korjaa.

Pääasia, että on hauskaa.. =)

Chok

Tuon korjauksen lisäksi esim. reissuille voi hankkia mukaan varalta gore-paikkoja, joita alan liikkeet myy. PK-seudulla varmasti SOS, Partioaitta ja Camu ainakin sellasia liikkeitä, joista voisi löytyä.

Paikkamateriaali on todella vahvalla liimapinnalla varustettua ja sitä pystyy halutessaan saksilla vähän muovaamaan pienemmäksi tmv., ja se on vaatteissa myös taipuisaa eikä pidä pintakangasta tönkkönä.

Korkeuskäyrät mäessä kertoo Suunto!

Alibaba

Mammutin henkselilliset gore kuorihousut repesi takaa toisen pakaran kohdalta kuvitellun 20 x 20 cm kokoisen neliön kahden laidan repsottava vekki. Paikkasin hyvällä ilmastointiteipillä molemmin puolin. Tästä on aikaa 17 vuotta. Kerran olen lisännyt ulkopuolelle kunnolla ilmastointiteippiä ristiin siihen päälle. Hyvin on kestänyt.