1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
eeromo
Black crows camox vai orb?

Terve laskijat,

Onko kokemuksia black crowsin suksista freebird mallina? Olen hankkimassa uusia tellusuksia, ja nämä sukset tuntuvat molemmat vakuuttavilta. Käyttö on melkein kokonaan offilla, itse ylös hiihtäen. Oikeastaan aina tulee hiihdettyä skandinavian rinteillä, joten mitään japaninpuuterilla kelluvia lankkuja en tarvitse. 

Mielipiteitä varsinkin tellulaskijoilta toivoisin! Kokemuksia näistä suksista tai ehdotuksia 90-100 mm vyötäröisistä suksiksi otetaan ilolla vastaan!

jaakko

pari vuotta on pääasiallisesti tullut vedettyä camox freebirdeillä joissa on siteinä NTN freedomit. yllätyin että toimivat niin hyvin kovallakin rinteellä, en ollut niitä ostamassa yleissuksiksi mutta ne on kyllä rinteessäkin pelanneet. viime keväällä ostin 104mm coombackit ja yhden norjanreissun perusteella ihan käypäset pelit, mutta kun ne on vähän lyhyemmät niin vaikea ihan suoraan verrata. ottaisin coombackit seuraavalle reissulle koska lyhyemmät on ketterämmät, mutta muuten..?
itse haluaisin kokeilla offilla ainakin soul seiskoja (kokemusta vain rinteessä), bd carbon convertteja ja cham HM:iä, mutta en kuitenkaan mitään alle 95mm. niin paljon hyviä suksia maailmassa..=)

HeMa

Varmaan oma valinta olis toi Chamox... tai listan ulkopuolelta Atrix tai jopa Corvus.

Omat jokapaikahöylät on olleet viimeiset 4-5 vuotta pRaxis BC:t ja niistä oon kyl digannut.

Saattaisin myös harkita puhtaaseen touring-hiihtelyyn Voilen Chargerin, V6:n tai Vectorin BC-malleja. Noissahan on kätsy kuvio pohjassa, joten Lyngenin tai vastaavien mestojen pidemmät tasamaa lähikset ketuttaa vähemmän... Karvat sitten alle vasta, kun on oikeesti skinnaus-jyrkkää...

laihomx

Jos pääset Vapaalaskuiltaan, tahikka lauantaina Expoille, niin siellä voipi kysellä mestarilta itseltään asiasta. Osa keihäistä on ihmeteltävissä myös. Oma valintani on Camox. (ei tosin freebird) ja siteeksi Freedom. Yleissukseksi tulossa.

johansen
Käyttäjän johansen kuva

Hei,
Olen laskenut 3 vuotta Camox Freebirdillä. Se on mun suosikki koko valikoimasta.

Leveys on parahultainen yleissukseen. Keula-rocker on ehdoton rinteen ulkopuolella. Auttaa skinnatessakin kun kärki nousee paremmin pintaan.

Jos aikoo kiinteämpilumisiin ja jyrkkiin kuruihin niin sitten suksi jossa ei ole rockeria toimii paremmin (lyhyesti sanottuna). Esim Orb.

Rinteessä rocker ei ole myöskään ehdoton. Vaikka tekeekin suksesta nopeammin kääntyväisen.

Freebird suksen kevennetty rakenne on riittänyt omaan laskemiseen ja fyysisiin mittoihin (174cm/72kg) aivan hienosti.

Olen mukana Vapaalaskuillassa kertomassa korppisuksista, tule kysymään jos haluat tietää lisää!

:jani

skipe

Tulevalle kaudelle Camox on sheipattu kokonaan uusiksi ja ei ole vertailukelpoinen vanhaan malliin, tästäkin saa lisää tietoa Vapaalaskuiltamissa blackcrowsin ständillä...

mattikoo

Iteki oon kuolannu monia samoja suksia. Omalla kohdalla aina mietityttää vaan noiden kevyempien suksien tukevuus kun painoa on toista sataa kiloa ja (tellu)laskutyyli on varsin aggressiivinen "suurpuikka" varsinkin rinteessä ja samalla suksella pitäis pystyä hoitamaan randot ja rinnepäivät.

Onko kellään kokemuksia/näkemyksiä siitä miten noi kevytsukset käyttäytyy, kun laskija on iso ja väkivaltainen?

laihomx

Uusia Camoxeja pääsee testaamaan etelässä telluina (NTN S-koko) kunhan saahaan lunta!

keljukoo

Grrr.. ntn ja ntn ;/

jaakko

[quote=keljukoo]Grrr.. ntn ja ntn ;/[/quote]

Grrr.. hevosettomat vaunut, muovimonot ja teräskantit Wink