1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Jere Luoto
Käyttäjän Jere Luoto kuva
Twintip suksen kärjen korjaus? Onko mahdollista?

Kävi tälleen hassusti että meni tuo kärki hajoamaan, onko mahdollista korjata???! Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan kiitos!

Kuvat: 
Ekis

Nyt kyllä näyttää niin pahalta, että taitaa korjaus olla melko mahdotonta. Voihan tuohon jonkin suksen muovista kärkisuojusta yrittää viritellä suojaksi.

Addict

Hidasta epoksia väliin ja vinkoilla nippuun.

HeMa

Ja ehkä pari niittiä...

Jere Luoto
Käyttäjän Jere Luoto kuva

Irronneet palaset on tallessa, onkohan niistä enään mitään hyötyä?

niilo

palaset paikoilleen ja kaikki runsaalla epoksilla nippuun, muutakaan ei voi oikein yrittää.

LJLLJL

Käytä tosiaan sitten hidasta epoksia, esim. 24h kuivumisaika. Vartissa tms kuivuvien epoksien pitokyky ei ole kummoinen. Parasta olisi laiminointiepoksi (huom. ei polyesterihartsi!), mutta rautakaupan 24h kuivuvat liimat on myös melko päteviä. Voit asetella palaset paikoilleen ja vetää päälle läpinäkyvää pakkausteippiä, jotta palat pysyvät paikoillaan, tähän päälle sitten liimapuristimia. Teippi irtoaa kyllä epoksista. Näkyvissä olevan lasikuitukerroksen pintaa voi myös koettaa karhentaa, jotta uusi liima tarttuisi paremmin.

Kaverin lumilaudan kärki oli about yhtä lohduttoman näköinen kuin tuo suksesi, mutta se saatiin korjattua parillakympillä suksihuollossa. Toivoa on!

Vihannes

Käyt vielä apteekista (pitäs saada kun selittää mistä on kyse, ainakin puuviilutuksen korjaus juttuihin olen itse joskus hakenut) ruiskun + neulan niin saat tuo epoksin ihan perille saakka. Jos sieltä puuttuu palasia, niin kannattaa harkita epoksi fillerin (semmosta jauhetta mitä sekoitetaan epoksin sekaan) käyttämistä, tulee pikkusen lujempi.

b3

Jotku ruuvit tai niitit varmaan olis pätevät. Mulla hajosi ratasuksien kärkisuoja tein uuden muovista ja vetäisin läpi pulteilla kiinni. Ruma mutta kestää. Antaisi sen epoksin kuivua pari päivää. Sekoitus suhde on tosi tärkee ja että se liima saa kuivua kohtuu lämpimässä. Jotkut epoksin kuivuvat lämmössä kovemmiksi.