1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Japes
Oakley Airbrake linssit, varoitus !

Mulla on ollut em. laskulasit ja niihin kolmet linssit noin pari vuotta. Jo alussa huomasin että tosi kovalla tuulella ja varsinkin sivutuulessa silmät vuotavat hieman kyynelnestettä vaikka lasit istuvat hyvin (kun on kuivasilmäisyyttä) neste jää pisaroina linssin sisäpintaan. Aluksi vaaleita täpliä oli vain muutama ja se ei häirinnyt,  lisäksi oletin että ne saa pois jollain Oakley aineella koska linssin sisäpuolta ei saa pyyhkiä. No nyt muutama eniten käytetty linssi on täynnä täpliä ja ne häiritsevät huomattavasti näkemistä.

Lähdin selvittämään asiaa jälleenmyyjän kautta ja kävi ilmi ettei niitä saa millään pois rikkomatta sisäpinnan pinnoitetta. Jälleenmyyjä selvitti ettei Oakley vaihda linssejä. Mielestäni linsseissä on valmistusvika koska ne eivät kestä kyynelnestettä. En tiedä onko muilla Oakleyn malleilla sama ongelma.

En olis uskonut että tämän hintaluokan kamat ovat 3-4vkon laskuilla roskiskamaa. Varsinkin jos on kuivasimäisyyttä, niin näitä ei kannata hankkia !!

Ruoskaaja
Käyttäjän Ruoskaaja kuva

kyllä se taitaa kyynelneste tehdä temput muillekin linsseille. Stadiumin everest lasit 39,90 ja näyttää oakleylta - kulutustavaraa ja ei haittaa vaikka menöö pilalle.

jaakko

sama vika oakley splicejen kanssa. olen pessyt astianpesuaineella juoksevan veden alla ja sillä on tilanne parantunut mutta ei kokonaan korjaantunut.

aika teoreettista että lasien sisäpuolta ei koskaan tarvitsisi kuivata/puhdistaa, syynä varmaan joku huurtumisenestopinnoite?

kurunar

Mulla oli sama homma juoksu/lasku aurinkolaseissa Oakley MonsterDog polaroideissa. Vein optikolle ja kokeilivat kaikkia aineita sekä ultraäänipesuria ilman tulosta. Ajattelin että kun kerran ne ovat nyt pilalla niin testaampa Tolu keittiönpuhdistus suihkeella --> ja voilá hiki/kyynelnestetahrat lähtivät suhteellisen hyvin. Pinnoitteihin yms. en ota kantaa mutta paremmat jokatapauksessa kuin läikälliset.

Japes

Mäkin yritin nyt tuomion jälkeen liottaa yhtä linssiä fairy liuoksessa, mutta ei apua. Sitten hinkkasin samalla liuoksella ja linssinpuhdistusliinalla, tahrat kyllä lähti, mutta niin lähti myös pinnoite, eli nyt näkyvyys on aivan savua.    

tfl

Sama ongelma koskee tosiaan ihan kaikkia laskulaseja, ei se ole merkistä kiinni. Itse hommaisin mallin joka istuu naamassa niin ettei silmiin tuule jos kyyneleet on ongelma.

Mitä puhdistamiseen tulee, niin pelkällä vedellä linssiä voi pestä kunhan ei hiero tai raaputa sisäpuolta. Mutta silloinkin kannattaa varata reilusti aikaa sen kuivattamiseen. Edellisenä iltana pesty linssi on aika huuruinen laskiessa..

b3

Mä kuulun siihen ilmeisen pieneen porukkaan joka laskee ilman laseja. Tietty jos sataa jäähileitä tai on kauhee sinkki niin käytän laseja, pujotteluradalla ja mettälaskussa on hyvä olla turvalasit. Muuten en niitä tarvi. Jos lasken oikein kovaa saattaa silmäkulmasta herahtaa pisara, silloin mennään kisasuksilla suoraan.

Ruoskaaja
Käyttäjän Ruoskaaja kuva

Jassoo, se meitä linssejä pilanneita kiinnostaakin. 

Täytyy ittekkin jättä lasit kotio niin ei mee pilalle, capisché?

mcfrisk
Käyttäjän mcfrisk kuva

Mun ainaki kuus talvee lasketut Spy:n linssit on kestäny myös kyynelnestettä. Toki naarmuja ym. on peililinssissä myös sisäpuolella, mutta kyynelnesteen kanssa ei kyllä ole mitään erikoisia ongelmia ollut.

Japes

Näköjään en ole ainoa joka on törmännyt samaan ongelmaan kyseisen merkin ja muidenkin kanssa. Maahantuojalle ongelma oli kuulemma aivan uusi, jep jep Wink

Kaivelin laatikoista vanhoja noin 5-10v sitten hankittuja laseja (Bolle, Smith) ja vaikka niissäkin oli jonkunlainen anti-fog systeemi, niin jo aikoja sitten syntyneet vastaavat läiskät lähti helposti vedellä huuhtoen. Nähtävästi se on Oakley käyttämä "F3 Anti-Fog" pinnoite tms. joka ei kestä kyynelnestettä. Jos tekniikka kehittyyn tähän suuntaan, niin varmaan kohta tulee CorePro4 kylläste vaatteisiin ja se ei kestä hikeä..

Kaitsu

Jo toistakymmentä vuotta sitten vitsailtiin, että Oakley tekee linssit luultavasti juustosta. Sen takia en ole koskaan niitä uskaltanut ostaa, vaikka näkyvyys on parhaimpia.