1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Fischer
Uudet laskettelusukset

Ajattelin tulevalle kaudelle hommata uudet sukset.

Nykyiset sukset:
2009 Völkl Tigershark 12 ft (175 cm, 16.8 m, 121-75-104)
Olen ollut vuosien aikana näihin erittäin tyytyväinen.
Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hankkia hieman pidemmät sukset,
uudella teknologialla Smile

Näitä olen tutkaillut...
Völkl Code Speedwall S/L Uvo
Völkl RTM-sarja
Atomic Nomad [S] Radon (TI)
Fischer Progressor 900

Onko kellään kokemuksia kyseisistä suksista?
Muita merkkejä/malleja, joita voisi harkita?
Lasken (195cm/115kg) pääasiassa hyvin hoidettuja rinteitä vihreästä mustaan.
Suksien hommaaminen on kyllä hankalaa puuhaa, kun niitä ei oikein
ennen kautta pääse mitenkään kokeilemaan.

-Tapsa 

T.K

Itselläkin uudet sukset hankinnassa.
Vaihtoehtoina kyseiset Atomicit sekä Head Rev80 Pro sukset, mutten ole kuullut kenekään kokemuksia niistä.

Ovat ilmeisesti suhtkoht saman tasoisia.

Tero

Jokke

Vähän suksien testailusta...
Tuli viikonloppuna käytyä Rukan talvikauden avajaisissa. Pääsin testaamaan uusvanhoja omia Line SFB, 108 millisiä sekä Test centerissä tarjolla olleita 85-90 millisiä rockereita,ja tietysti vanhoja luottosuksiani Fischer Progressot 9t. Kauden rinnerockereista Salomonin uus 90 millinen X-drive oli minusta paras, myös Fischer motive oli aika hyvä. Mutta kaiken kaikkiaan kaikki oli hoidetussa rinteessä huonompia kuin vanhat Fischer progressor 9t sukseni, epäilemättä ovat kuitenkin kumpareisessa ja sohjoisessa parempia.

Vaikka tehtaan palautepalstan mukaan tuon 108 millisen Linen SFB twintipin pitäis mennä rinteessä niin ei sitä kokemusta voi nautinnoksi sanoa, koko ajan saa olla tarkkana kun kantti ei kunnolla pidä jäälle ajautuessaan, niillä joutuu rinteessä laskiessa etsimään lumisia kohtia. Niitä on ihan turha ottaa alppimatkalle jos rinnelaskua tulee enempi kuin offaria.

No nyt sitten näyttää siltä että otan alppimatkalle vanhat Fischerini, ja lisäksi vuokraan sieltä tarpeen mukaan offarille kelpaavat lankut. Tai sitten en ota omia suksia lainkaan vaan vuokraan sukset vaihto oikeudella.

PK

Moi

Viime ja toissa talvena on tullut laskettua sekä Progressoreilla että Rev90:llä. Tyylinä tellu, mutta tuleehan noillakin vehkeillä joskus laskettua kannat alhaalla.

Noista Revit on hyvät yleissukset, joilla laskee melkein missä vaan. Helpot kääntää, suuntavakaat, riittävän kiertojäykät ja  kestää vauhtia todella hyvin. Pehmeämmässä toimii myös hyvin, tosin mun painolla (85kg) 185cm suksi ui aika syvällä. Ihan jäällä suksi ei toimi ja siinä taas Progressorit on ihan omaa luokkaansa.

Luovuin Progressoreista, kun olivat  omiin mieltymyksiin liian jäykät ja raskaat. Ja pikkaisen rupesi pelottamaan polvien puolesta. Vaativat pirusti voimaa, jos haluaa saada suksen leikkaamaan puhtaasti rinteessä .Lisäksi ovat aika painavat. Isommalle laskijalle voisivat ollakin rinteeseen soivat pelit. Kun suksen on saanut kunnolla kantille, niin silloinhan se menee kuin kiskoilla läpi käännösten, oli pinta jäinen tai ei. Mulla ei ole laukeavia siteitä, joten kaatumisvaraa ei juurikaan noissa suksissa ollut.

Tulevan talven aion jatkaa noilla Reveillä niin rinteessä kuin vähän sen ulkopuolellakin. Ostin ne aikoinaan aikalailla sokkona ja täytyy myöntää, että kerrankin onnisti. Ovat moniin muihin suksiin verrattuna todella helpot laskea.

Pasi

Fischer

Ostin sitten sokkona noi Progressor 900:t. Tällä viikolla pääsin niillä ensi kertaa laskemaan.
Ukko-Kolin kaikki rinteet tuli kahden päivän aikana niillä erittäin tutuiksi.
En voisi olla enempää tyytyväinen hankintaani...aivan nappisukset mulle!

-Tapsa