1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
kiemura
Pesuohje painetulle paidalle

Milläs tapaa uskaltaa pestä tollasta paitaa johon on grafiikka painettu itse? Eli siis tommosessa tekstiilipainossa teetetty. Ei meinaan kylmäpesussa varmaan lähde lika millään pois, kun urheilupaidasta kyse. En kuiteskaan varmaan voi kuudessakympissä pestä :O

Hercules

1. Käännä paita pesuun

2. Jos ei kestä kuumaa, niin bakteerit (hienhaju) lähtee, kun lorauttaa vähän desinfiointiainetta pesuaineen joukkoon.

kokeilisin ite, että käännettynä 40 asteessa ja desinfiointiainetta mukaan. Lisäksi pahemmat tahrat kannattaa hinkata käsipelillä/liottamalla etukäteen pois.

Porcus se movet

kiemura

Kiitti Hercules, joo ei niissä siis mitään järkky tahroja ole mutta se hienhaju ei meinaa lähteä pois pelkällä normi 40 asteisella pesulla tai kylmäpesulla. Eli pitää tota desinfiointiainetta kokeilla! ietin tossa liotuksessa että vaikuttaako se niihin painatuksiin... Vaikeahan sitä on tietää, siippuu varmaan tekstiilistä ja painatustekniikasta..? Tommonen siis kyseessä paita

nilakka

Jos tieto ei tule turhan myöhässä niin ainakin jatkoa ajatellen: Etikkaliotus ennen pesukoneeseen laittoa poistaa ketunpesän hajuja vaatteista. Jos arastuttaa raaka etikka niin laimenna vaikka 50/50.

Noin huomiona,että kaikki vaatteet joissa on painettuja kuvioita,pitää pestä nurin käännettynä. Samoin kuin vaikkapa farkut,jottei väri kulu.

Yksittäisiin tahroihin tepsii sappisaippua hierottuna tahraan ennen koneeseen laittoa.Tätä voi kokeilla haiseviin paidan kainaloihinkin. Sappisaippuassa tehoava ainesosa on siansappi,joten tehoaa monenlaiseen entsyymiensä vuoksi. En itse ole kokeillut juuri tähän,mutta ystäväni väitti auttavan tässäkin.

kiemura

Kiitti nilakka, tosta sappisaippuasta oon kuullukin ennen, pitää testailla, samoin kuin tota etikkakikkaa Biggrin