1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Wolmari
Völkl Kendo

Moi,

Aloitteleva telemarkisti kyselee mielipiteitä  otsikon suksista telemarkkiiin? Itse olen 166/75kg, netissä olisi sikahalvalla 163cm ylivuotisia malleja. Onko suksi liian lyhyt vai kannattaako vielä katsoa suoraan tuota 170 mallia? 

Henkka80

Moi

Jos aiot laskee myös offii ota pidempi malli. Kendo on classic camber suksi ja aika kapee. Itsellä ntn freeride siteellä 177cm kendo. Hyvin toimii joka paikassa paitsi superpehmees ku ei oo rokkerii.

henkka

jaakko

itse olen suunnilleen samoissa mitoissa ja suksina nyt 176 reverset tai nykyään useammin 186 camox freebirdit, molemmat NTNillä.

en ole koskaan oikein ymmärtänyt tuota logiikkaa että pitäisi laskea oman mittaisilla koska vähänpä se suksi tietää kuskin pituudesta, lähinnä vaikuttaa a) kuskin paino ja b) kuinka paljon on reidessä jerkkua tekniikan lisäksi. yleissuksen levyinen (alle 100mm) 176 jaksanee syvässä juuri jotenkin kantaa sun painoistasi kun vauhtia riittää, ja kyllä se pidemmillä on kivempaa rinteessäkin. en usko että alkeetkaan on radikaalisti vaikeampia vähän pidemmillä.

lyhyttä suksea ei tule ikävä kuin joskus pukkelikossa, tietysti pidemmillä saa venytellä vähän enemmän lapinkäännöksissä, luistelussa yms. mitä jos ajelet johonkin rinteeseen jonka vuokraamosta löytyy telluja  ja kokeilet päivän mittaan vaikka kolmea pituutta?

Wolmari

Jees, kiitoksia vastauksista.

Tiesin kyllä oikeastaan jo että liian lyhyethän nuo ovat. Toinen itseäni kiinnostava hieman erilainen suksi olisi 174cm K2 Backup, Sport-Conradilta noita kun saisi 199,- poistohintaan.