1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Fischer
Case Norrona Trollveggen dri3 -takin tilaus, reklamaatio ja korjaus

Tilasin Norronan Web shopista Trollveggen dri3 -takin maanantai-iltana 23. syyskuuta.

26.9 (to)
Takki tuotiin kotiovelle (ripeää toimintaa)
Ikävä kyllä takin vetoketjun kanssa oli ongelmia.
Se jumittui n. 15 cm:n päähän yläreunasta (kauluksen kangas oli tikattu liian lähelle vetoketjua)

27.9 (pe)
Laitoin sähköpostia Norronalle.
Pyysivät lähettämään takin PESTYNÄ Saksaan Norronan 'Repair Centeriin'
Kyselin, että tuleeko lähetyskulut maksettavakseni ja onko upouusi käyttämätön takki todellakin pestävä.
Vastauksessa ei pesemisestä puhuttu mitään, mutta vakuutettiin, että lähetyskuluja ei minun tarvitse maksaa.
Pyysivät odottamaan viikonlopun yli maanantaihin. Heillä saattaisi olla toinen tapa hoitaa asia.

2.10 (ke)
Norronan suunnalta ei kuulunut mitään, joten otin heihin yhteyttä.
Olivat unohtaneet vastata minulle. Nyt pyysivät lähettämään takin Norjaan tarkistettavaksi.
Pyysivät tietoja minusta ja tilauksesta, jotta voivat tehdä Proforma Invoicen(?)

7.10 (ma)
Vihdoinkin "Proforma Invoice" tuli. Pyysivät pesemään takin. Muutoin joutuvat veloittamaan minulta 50 EUR.

9.10 (ke)
Lähetin takin (pesemättä) Norjaan. Jouduin Itellalle maksamaan lähetyskuluja 12,60 euroa Sad

25.10 (pe)
Norronalta tuli kuittaus saapuneesta takista. Sanoivat pyrkivänsä hoitamaan asian kuntoon 14 arkipäivän kuluessa.

18.11 (ma)
Norronan suunnalta ei ollut kuulunut mitään, joten otin heihin yhteyttä (15 arkipäivää oli mennyt).
Vastasivat, että takki oli lähtenyt heiltä matkaan 28.10, ja Norjan postin seurantakoodin perusteella takki on
saapunut Suomeen 6.11. Jos viikon aikana ei takista kuulu mitään, niin pyysivät olemaan Norronaan yhteydessä.

20.11 (ke)
Takista ei mitään hajua, joten huvikseni kokeilin norjalaista lähetystunnusta Itellan sivuilla.
Näköjään toimii. Sen mukaan takki on ollut 7.11 alkaen Vantaan tullipostissa. Mitään ilmoitusta ei sieltä suunnalta ole tullut.

21.11. (to)
Soitin Itellat ja tullit läpi. Olisi siis mentävä Vantaalle tekemään tullausselvitystä tai sitten täyttää se netissä.
Ei kumpikaan vaihtoehto oikein napannut. Lopulta riitti se, että lähetin tullipostiin sähköpostilla ostokuitin takista.
Paluuviestissä sanoivat vapauttaneensa takkini veroista.

25.11 (ma)
Postiluukusta tippui lappu, jolla sain haettua lähipostistani takkini
Takki oli alkuperäinen takkini, joka oli siististi korjattu. 

Että tämmöistä. Eihän tähän mennyt kuin 9 viikkoa...

Plussat ja miinukset:
- Norronan asiakaspalvelun/huollon hidas ja epäselvä toiminta
- 12,60 euron lisäkulut takille
- Vantaan tulliposti 

+ Takki on istuvuudeltaan ja muutoinkin aivan erinomainen

PS.
Onkohan tuon takin vetoketjuissa laajemminkin vikaa,
kun Norrona sivuilta ei kyseistä takkia enää löydy, 
dri3 -housut kyllä löytyy. 

Saruska

ainakin savonsuksistudio myy tuotakin takkia, näkyy olevan -15% alessa.

http://www.suksistudio.fi/?inc=24&manufacturers_id=Norrona

yleensä näyttää olevan halvemmat hinnat ko merkillä muualla kuin tuolla omassa verkkokaupassa.

ja ehkä olisit välttynyt säätämiseltä jos olisit ostanut suomesta, useimmat firmathan suomessa kyllä itse huolehtivat reklamoinnista valmistajan kanssa.. ?

Relaa
Käyttäjän Relaa kuva

Edit: Muokattu otsikkoa kuvaamaan selvemmin casea.

---------------------------------------
Elämä on ulkona. Relaa netissä.
---------------------------------------

NetDiver

Itsellä on vähän samanlainen kokemus Norrønan kanssa. Toistaiseksi ainoa reklamaatio kyseiselle firmalle, tosin takki on edelleen matkalla. Reklamoitu yli kuukausi taaksepäin Camun kautta, mistä alunperin ostettu. Lähtenyt ilmeisesti Norjaan kanssa tarkistettavaksi.

Ongelma Norrønan kanssa lienee juuri tuo sijainti, eli ei kuulu EU-alueeseen. Tarkoittanee, että kaikki paketit firmalle ja takaisin viettävät ylimääräistä aikaa tullissa. Ja mikäli paketti lojuu Vantaantullivarastossa, niin sille Norrøna ei juuri voi mitään. Sinänsä takilla ole erityisen kiire, koska juuri nyt käyttöä itsellä sille käyttöä ei ole. Pitkät käsittelyajat saattavat kuitenkin hiertää joitakin.

Samulijp

No tästä sitten jatkokysymys: kenen valmistamia kuoria suosittelette ja kenellä toimii reklamaatiot hienosti? Tarjouksetkin kiinnostaa sniiduilijaa, niin säästyy rahat reissuihin.

Stilgar

Keine problem.