1 viesti / 0 new
Maria1982
Lappiin lyhyelle reissulle

Heippa

Olen menossa vielä kesän aikana Lappiin lyhyelle reissulle, ja olen tutkiskellut mahdollisuuksia kuluneella viikolla ahkerasti. Ja mahdollisuuksiahan on, useita! Kysyisinkin teiltä kokeneemmilta neuvoa ja ajatuksia: koska en ole kokenut vaeltaja, erityisesti rinkan muodossa tulevan lisäpainon vuoksi tahdon pitää päivämatkojen tavoitteet mieluummin liian pieninä kuin liian kunnianhimoisina. Tarkoitushan on nauttia eikä hötkyillä, ja ottaa paikan päällä jopa spontaaneja suuntia luonnon houkuttelemana.

-Yövyn maastossa vain kolme yötä, joten kovin pitkälle ei siinä ajassa ehdi

-Menossa nimenomaan avotunturiin

-Reissun kruunaisi pääsy autiotuvan saunaan, lienevätkö saavuttamattomissa tällä aikataululla?

Vaikka en kokenut Lapin rinkkavaeltaja ole, olen kartanlukutaitoinen, luonnossa muutoin pärjäävä ja hyvin varusteltu: reitin ei siis tarvitse olla merkattua, vaan se voi sijoittua myös ns. syrjävyöhykkeille. Reittini alkuun olen saapumassa autolla, joten alkupisteen voi sijoittaa lähes minne tahansa. Onko ajatuksia tai ehdotuksia? Lappi on osterini, eli minne tahansa suuntautuvat ehdotukset otetaan kiitollisuudella vastaan.