1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Jumi-Jakke
Viimeksi kirjautunut: Yksi kuukausi 2 päivää sitten
Liittyi: 10.02.2003 - 11:27
Retkikeittimeen kaasua Norjasta ?

Moi !

Ollaan menossa Jotunheimiin käpyttelemään viikonlopuksi.

Keittimeen pitäisi saada kaasua välillä Oslo lentokenttä - Jotunheimen.

Saako huoltoasemilta tms. kaasua ? Vai pitääkö löytää urheilukauppa ?

Miten Gjendesheimenin päässä ? Sielläon  jonkinlaista kioskitoimintaa, onko valikoimista tietoa ?

Tx avusta,

JJ

Jumi-Jakke
Viimeksi kirjautunut: Yksi kuukausi 2 päivää sitten
Liittyi: 10.02.2003 - 11:27

Ja matkalla kentältä kohteeseen on Biltema, mistä saa melkeenmitä vaan näemmä.
Ongelma siis ratkaistu.
JJ

JATiensuu
Käyttäjän JATiensuu kuva
Viimeksi kirjautunut: 3 tuntia 22 min sitten
Liittyi: 10.11.2012 - 19:43

Gjendesheimenin turisti-infossa on pieni putiikki mistä ainakin vuosi sitten sai retkikaasua (puhkaistavaa ja ruuvattavaa).

Alibaba
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 31.01.2007 - 12:39

Gardermoenin kentän vieressä on lähin pikkutaajama nimeltään Jessheim. Siellä on pääraitin varrella kauppakeskus, jonka yläkerrassa urheiluvälineputiikki, jossa primuksen kierteellisiä kaasupurkkeja.

Alibaba
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 31.01.2007 - 12:39

Tästä lentäen vaellusmaastoon liikkumisesta ja kaasupurkkiasiasta enemmän: Olen harrastanut jo pidempään myös sellaista extempore-retkeilyä, jossa perheellisenä sopivan ajankohdan satuttua lennän äkkiseltään jollekin sopivalle kentälle ja lähden talsimaan maastoon suoraan kentältä kaiken siirtymishärdellin välttääkseni ja ajankäytön maksimoidakseni. Esimerkiksi juuri Norjan Gardermoen soveltuu hyvin 2-4 vrk vaellukseen Nordmarkan kautta koukaten Osloon, jossa pesulle ja puolessa tunnissa takaisin kentälle. Keski-Euroopassa soveltuvia kenttiä on useita. Kaasukeittimen kaasun saanti hetimiten on ollut usein ongelma, joten olen, jos kaasupurkkeja olen vaelluksen edetessä kylistä käsiini saanut, ottanut tavaksi ennen paluulentoa kätkeä ylijäämäkaasut kentän välittömään läheisyyteen usean muovikerroksen sisään. Odottelemaan ja helpottamaan seuraavaa saapumistani. Koska yhden ihmisen, siis minun, reissailut ovat kuitenkin suuressa mittakaavassa vähälukuisia, olisi hienoa jos ylijäämäkaasuja kätkisivät muutkin, niin itse kullakin saatavuus paranisi vaikkei kyseisellä kentällä aiemmin olisi käynytkään. Eräänlainen vaelluspiirin tiedossa oleva geokätkö. Tai siis gaskätkö. Kukin ottaisi tarpeensa mukaan ja jättäisi jälkeensä vähintään saman verran. Vai olenko ainut, joka tällaistä vaellusta harrastaa?

Slade
Viimeksi kirjautunut: 2 viikkoa 20 tuntia sitten
Liittyi: 03.01.2017 - 15:16

Onko kenelläkään tietoa mistä löytyisi kaasua jos matka jatkuu Oslon kentältä suoraan junalla (esim. Myrdalin suuntaan) ? Eli ei ole mahdollista koukata matkalla tai kovin kaukaa hakemassa... Löytyykö kentältä jostain tai onko kaasua yleisesti saatavilla "Tunturimajoista" ?