1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
maunoooh
Ulkoilua Tikkakosken varuskunnan lähettyvillä

Astun 6.7.15 palvelukseen tikkakoskella, jonne hain koska sieltä ei ainakaan hirveän pitkä matka ole lähimmälle kiipeilyhallille (santahamina remontissa ja upinniemi ei ota kesällä) mutta kiinnostaisi muukin kuin vain boulderointi - sisällä. Kakkakosken aktiviteettitarjonnasta en tiedä muuta kuin että siellä on punttis ja jumppasali, mieleni halajaa kuitenkin bouldereille metsän ytimeen, pyörätraileille, myöskin metsään, ja vaikka slacklineilemään (sitä voi varmasti tehdä ihan varuskunnan alueella). 

Siispä pyydän relaalaisilta apua, neuvoja ja myötätuntoa. Jos joku täältä sattuu palvelemaan ILMASKissa samaan aikaan niin voi sitä ilon aikaa, mutta toivoisin saavani edes jonkinlaista tietoa paikallisista pyöräpoluista, bouldereista jne. En vielä tiedä saako sinne edes mukaan muuta kuin kalsarit mutta jos minulta mankkaa ja kiipeilykenkiä aletaan riistämään niin muutan thaimaahan kiipeilypakolaiseksi. 

Kiitän ja hajoilen tuleviin aamuihin

Tada

Tikiksellä on noiden lisäksi ainakin jonkin sortin koriskenttä, hyvät lenkkimaastot ja kivaa metsää ympärillä. Pyöräreiteistä tai kiipeilypaikoista mulla ei valitettavasti ole mitään hajua. Sad

maunoooh

Elikkä lenkkarit mukaan. Santahaminasta pasilaan kyllä järkkäävät kiipeilyvuoroa torstaisin mutta näköjään eivät tikkakoskelta boulderpajalle Sad

Raid

Todennäköisesti varuskunnan läheiset harjoitusmaastot on täynnä kivaa ajettavaa. Kun kulutusta on paljon,on polkujakin, ja yleensäkin maastossa vähemmän puskaa tms. Näin ainakin esim. Vekaranjärven ympäristössä.

Tosin maastopyörän vieminen sinne / säilyttäminen saattaa olla vaikeaa. Ite sain aikoinaan luvan pitää pyörää suksivarastossa, mutta mulla oli kättä pidempänä pyöräseuran puh.johtajan kirjoittama lappu, että tarvin sitä treenaamiseen.

kekek

Tikkakoskella ei muistaakseni kiviä hirveämmin ole. Yksi iso murikka tais suunnistuskisassa tulla vastaan keskellä metsää (muistikuva 90-luvulta). Eli en pädiä ottaisi ekana päivänä mukaan vielä.

Kasperi

Tikkakosken ympäristössä on ajettavaa, mutta en tiiä tarkkaan missä. Bouldereista ei mitään käryä, pari kalliota on sitten lyhyehkön (auto)matkan päässä, mutta ne taitaa olla enemmän köysijuttuja sitten. Ota pikimmiten palvelukseen astuttuasi yhteys varusmiestoimikuntaan ja pyydä niitä järjestämään kiipilyvuoro, saattaa onnistua tai sitten ei.

maunoooh

Hyviä juttuja, kiitos!

Olen itse duunissa fillarikaupassa mutta sehän ei oikein paina yhtä paljon kuin kilpailu ja koutsin sana. Pädiä en varmaan saa millään sinne mutta jos vaikka "fontsupädillä" varmistais jos joku kivi löytyy.. Tuskin kuitenkaan tulee niin paljon vapaita että siellä hirveästi ehtisi pyörimään joten näillä mennään. Nopeasti tuon fillarinkin purkaisi runko-haarukka-kiekko kasaan mutta taitaa kuitenkin olla liikaa kokoa peruskaappiin, joka kerta vartti kokoamiseen saattaaisi myös kismittää vähäsen.

Ja tuosta kiipeilyvuorosta pitää ehdottomasti tehdä joku aloite! Jee!

Kasperi

Fillarin saattaa saada säilytykseen yksikön pyörävarastoon tms. tiloihin. Kaverilla oli ainakin aikanaan, ei tarvi kaappiin mahduttaa Biggrin