1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Iippa
Viimeksi kirjautunut: 7 kuukautta 1 päivä sitten
Liittyi: 03.01.2017 - 11:17
Siteiden / monojen valinta

Eli käytössä on armadan JJ 2.0 kiinteillä siteillä (marker griffon). Nyt kumminki olisi halukkuutta muuttaa näitäkin suksia, että pystyisi tekemään siirtymät skinnailemalla. Kysymys kuuluukin kannattaako siteiksi valita tech-siteet, kun tuota rinne/hissioffi laskua tulee näillä ainakin 60% ja loput 40% haikkailemalla saavutettavia puutereita?

Monot menee kanssa vaihtoon kun alkavat olla elämän ehtoopuolella, niin samalla vois vaihtaa tech kamoihin? Vai olisiko parempi normaalit alppikamat ja esim. marker baron/duke? Jos päädyn alppikamoihin kumpaa suosittelette salomon guardianii vaiko markerin vastaavaa? JJ on mielestäni aika monipuolinen suksi ja kivaa tota on kovassakin rinteessä kääntää kantilta kantille..

Mikael
Viimeksi kirjautunut: 3 kuukautta 5 päivää sitten
Liittyi: 18.12.2002 - 08:00

Lyhyt vastaus: kannattaa.

Itse ostaisin nämä tuohon tarkoitukseen:
https://www.xxl.fi/marker-marker-kingpin10-100-125-16-17-randositeet/p/1...

Unohda nuo guardianit yms. Menneen talven lumia

Have
Viimeksi kirjautunut: 7 kuukautta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 09.03.2013 - 22:21

Kannattaa.

Itse lasken tyytyväisenä rinteessäkin näillä http://www.diamir.com/en/product/diamir-vipec-12/ ja hyvin kulkee leikkaava käännös.

Enemmän kannattaa pähkäillä sitä, että mitkä monot hommaat. Niissä on valinnanvaraa todella paljon eri käyttötarkoituksiin (ylös vai alas) optimoituna.

Iippa

Miten kestää hyppimistä sun muuta? Itse kyllä oon melko kevyt n.60kg.. Eniten mietityttää tuo tech siteiden pitävyys, ettei rupea sukset irtoilemaan väärissä paikoissa! Ja laskeminen on tosissaan hieman enemmän rinnepainoitteista, onko kingpinnistä hyviä kokemuksia?
Luulis dynafitin vetävän vielä kärkeä noissa siteissä..? Atomic backland carboneita sovittelin, kevyen tuntuiset ja lämpömuovattava sisus + ulkopuoli on ehoton, ku meikän jalat onku korkkiruuvit, aina alkaa painamaan huonosti jostai kohdin..

Mikael

Niin nooh eihän tech siteillä alaskan jyrkkiä rinteita 120+mm leveillä suksilla ehkä ole järkeä laskea, mutta ei siihen Guardianit ja Duket ole suotavia. Samaten isot hypyt temppuparkeissa. Näihin ainoat järkevät lienee Lookin tai Markerin järeämmät alppisiteet.

Käsittääkseni Kingpin, Vipec ja Dynafit beastit kestävät normaalien laskijoiden temput enemmän kuin hyvin. Tästä löytyy keskustelua vaikka kuinka paljon. Smile

Iippa

Tilasin noi Kingpin 10, dinit riittää mulle, painan 60kg.. Toivottavast ei kovin metsään menny, nyt tartteisin vinkkejä mitkä monot noilla tech inserteillä ois hyvät jotka painottuis laskemiseen enemmän! Siis vinkkejä mistä alottaa sovittamisen, noi atomickin baclandit kyl tuntus et ne on enempi kiipeilyyn, toimiikohan kuis laskemisessa? esim. jos on vaikka 2 rinnepäivää etten puuteria ees nää..?

Purre
Käyttäjän Purre kuva
Viimeksi kirjautunut: 1 viikko 5 päivää sitten
Liittyi: 27.09.2012 - 16:24

Backland on tosiaan ylämäkivoittonen ja tosi mukava kenkä käyttää. Ei siedä kovin voimakkaita käännöksiä ja vauhtia. Lesti on hyvä leveämmällekin jalalle ja varren lukitus on idioottivarma.
Oon tuota perusversiota käyttänyt salomonin tukevamman sisäkengän kanssa, niin oon saanut monoa aavistuksen jäykemmäksi.

Oisko laskupainotteisia vaihtoehtoa esim. Salomon mtn lab tai Dynafit beast?
Myös La Sportiva Spectre 2.0 voisi olla, tästä kellään kokemusta?

Mikael

http://www.sport-conrad.com/aktionen/dynafit-special-sc/beast-16-inkl-12...

Siinä olisi asialliset laskusiteet asialliseen hintaan... Vissiin Beast on poistumassa valikoimasta(?) En ole muuta huonoa tuosta lukenut kun että on vähän painava dynafit siteeksi, tiedä häntä siten

Iippa

No kerkesin tilaamaan noi kingpinit jo..! Nyt niitä hyvii mono ehdotuksia!

Lenni
Viimeksi kirjautunut: 2 viikkoa 4 päivää sitten
Liittyi: 01.01.2016 - 13:02

Scott:n Cosmokset.. Näissä on ollut vikoja aikojen saatossa, mutta alkavat nykyisellään olemaan asialliset.. Taitavat irrota 300e pintaan.. Itselläni on 16-malli ja kertaalleen on pitänyt ski/walk mekanismin muttereita kiristää..

Nimimerkki
Viimeksi kirjautunut: 5 kuukautta 4 viikkoa sitten
Liittyi: 09.02.2010 - 00:18

Itellä on ollut kolmisen vuotta Tecnica Cochise 120, ja ollut suht tyytyväinen (rinne/rando ~60/40). Eihän nuo kevyimmästä päästä ole, mutta laskutuntuma omasta mielestä hyvä. Uusi malli taitaa olla keventynytkin huomattavasti. Pohjat saa myös vaihdettua helposti alppi/tech-siteeseen sopivaksi.

http://www.outdoorgearlab.com/Ski-Boots-Reviews/Tecnica-Cochise-120

SamuelVäsy
Viimeksi kirjautunut: 6 kuukautta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 18.01.2009 - 12:16

Black Diamondin Factor MX, mukana tulee alppi ja tech-palat. Puskaradiosta kuulin että BD olisi lopettamassa laskumonojen tekemisen, joten tuollaisia saattaisi löytyä poistomyynneistä...

Iippa

Mistäköhän nyt sais tollaset salomonin mtn labit? Koko pitäs olla 24.5-25 ja sovitusmahdollisuus, oon ettiny vaik mistä ni ei löydy

Mikael

Jaahas näköjään Fritschi julkaissut touringsiteen missä samanlainen kantakappale kuin alppisiteissä, ie ilman pinnejä, lisää valinnanvaikeutta:

https://www.wildsnow.com/21378/fritschi-ski-touring-evo-tecton-vipec/

Hinnat ainakin laskevat kovaa vauhtia tech siteissä, mikä on hyvä asia

Maco
Viimeksi kirjautunut: 7 kuukautta 1 viikko sitten
Liittyi: 18.12.2002 - 09:08

Joo tämän vuoden malli on selkeästi kevyempi ja ylästräbi/solki on vaihtunut oikeaksi soljeksi ja sträbi erillinen. Vaihtopohjatkin on parantunut, niin että esim. pin-insertit on itse monossa, ei pohjapalassa kuten vanhassa. Näin kaksia suksia joista toiset tavan alppisiteellä ja toiset esim. Kingpineillä voi käyttää ilman pohjapalojen vaihtoa pitämällä pääasiassa DIN pohjia. Vaihtaa randopohjat sitten, kun tietää että tarvitsee kävellä enempi.