1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
aki m
Viimeksi kirjautunut: 6 kuukautta 2 viikkoa sitten
Liittyi: 04.09.2014 - 07:46

Ei näköjään onnistu viestin muokkaus, tai sitten en vain osaa. Nyt 30 lennon kokemuksella kerran olen myöhästynyt luffella lyhyellä lennolla Tyroleanin lennolta ja pari viikkoa sitten lento oli peruttu teknisistä syistä. Hyvin tyytyväinen siis voi olla Hki-Innsbruck välin lentoihin.

Reklamaatiotkin ovat sujuneet hyvin. Hajonnut rinkka korvattiin mukisematta, hajonnut laukku korvattiin ja siitä hävinneet kamat. Samoiten rahat tuli kun kamat oli myöhässä ja kävin shoppaamassa vaatteita ja nyt on vetämässä hakemus tuosta perutusta lennosta. Se tosin siirrettiin luffelta Austrian airlinesille. Homma siis toiminut kiitettävästi lähes aina, lukuunottamatta ajoittain happamia naisia Hki-Vantaalla tiskillä. Tuonkin välttää kun vie kamat jo edellisenä iltana klo 18-19 välillä.

b3
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 1 päivä sitten
Liittyi: 31.10.2007 - 14:17

Aikaisemmin siis kultakortilla sai laukun ja suksipussin ilmaiseksi. Nyt ilmoittivat että maksaa. Hinta on auki. Check my trips sivuilla vahvistus näkyy.

Kaitsu
Viimeksi kirjautunut: 1 viikko 6 päivää sitten
Liittyi: 19.12.2002 - 10:18

Varasin siis mulle ja irmalle liput elokuussa Innsbruckiin. Ainakin minun lipun linkissä, jonka juuri avasin, lukee: "In addition to your free baggage allowance, you may take one piece of ski or snowboarding equipment free of charge on your Lufthansa flight."

Ainakin min mielest tää on aika yksiselitteisesti sanott, joten aki ämmää liene aiemmin koijattu? En osaa mitenkään tulkita tätä ylläolevaa ameriikankielistä informaatiota siten, että tuo free tarkoitaisi taas kerran jotain maksullista.

Tietenkin Lufthansa osaa.

aki m

^ Noin se on siellä useamman talven lukenut. Itse kyllä ymmärrän tuon niin, että hiihtokamat kulkee kyllä ilmaiseksi, mutta ei voi laittaa ruumaan kahta matkatavaraa per matkustaja. Ja niin se on ollut tiskilläkin. 23+23 kiloa olisi jo aika reteetä.

Kaitsu

[quote=aki m]^ Noin se on siellä useamman talven lukenut. Itse kyllä ymmärrän tuon niin, että hiihtokamat kulkee kyllä ilmaiseksi, mutta ei voi laittaa ruumaan kahta matkatavaraa per matkustaja. Ja niin se on ollut tiskilläkin. 23+23 kiloa olisi jo aika reteetä.[/quote]

Addition på finska? 23 kilon sukset? Sellaset ois kyllä reteet joo.

aki m

[quote=Kaitsu][quote=aki m]^ Noin se on siellä useamman talven lukenut. Itse kyllä ymmärrän tuon niin, että hiihtokamat kulkee kyllä ilmaiseksi, mutta ei voi laittaa ruumaan kahta matkatavaraa per matkustaja. Ja niin se on ollut tiskilläkin. 23+23 kiloa olisi jo aika reteetä.[/quote]

Addition på finska? 23 kilon sukset? Sellaset ois kyllä reteet joo.[/quote]

Siis kun netissä seisoi että 1 piece at 23 kg ja taitaa lukea edelleen. Tosin myönnän että itsehän noudatin ainakin aiemmin liian sokeasti sääntöjä ja on mahdollista että on viilattu linssiin. Innsbruckin päässä varmaan ainakin puhumalla voisi onnistua saamaan suksipussin lisäksi ruumaan. Hki-Vantaalla tuo ei onnistunut puhumalla toissa talvena ainakaan kys. kertaa.

Samb0o
Viimeksi kirjautunut: 1 vuosi 3 kuukautta sitten
Liittyi: 17.10.2012 - 08:24

[quote=aki m]
Lokakuun alusta tuli mahdollista ostaa sikaluokkaan halpa Economy light lippu, jossa kuuluu vain käsimatkatavarat ja istumapaikkaa ei voi valita. Luonnollisesti ei kulje suksipussi veloituksetta. Jos varaa jonkun haku-/varaussivuston kautta lentoja, kannattaa tarkastaa onko hinta tuolle lightille vai normaalille Economy lipulle.

Tuntuu että sama keskustelu joku syksy :D[/quote]

On toi light ollu vissii heinäkuusta mutta kuitenkin. Ei kannata sekaantua Smile Itse tehtiin näin vahingossa ja onpa ollut säätöä.
Sukset sain ilmotettua hyvin, tulee lisähintaa 15 egee suunta. Mut laukkujen kanssa sit pelattu. Sähköpostiini tuli vahvistus että laukut ok muutaman lufthansa puhelun jälkeen (makso 30 euroa lisää). Nyt kun katselin luffen sivuilta niin toiseen suuntaan on mutta toiseen ei ja chack my trip näyttää vaan suksia mukaan. Nyt oli kuukauden viiveellä sit veloitettu kuitenkin laukuista 30 euroa ja uskoakseni homma on ok, joten näillä mennään kentälle ja kentällä kuulemma maksetaan vasta sukset muutenkin.

Aiempina vuosina homma on omalta osalta pelannu. Lukkui saa ottaa 23 kg mukaan ja sukset voi ilmoittaa mukaan ja hyvällä onnella ne on menny omassa pussissa ilmatteeks mukaan. Ilmaisia paikkoja ei ole ollut hirvästi mutta mulla on mennyt kun riittävän ajoissa ilmoittelee eikä vasta siinä kentällä kuten monet tuntuu tekevän luffen maksuluukkujonosta päätellen Smile

drk0
Viimeksi kirjautunut: 1 vuosi 4 kuukautta sitten
Liittyi: 21.01.2013 - 22:59

Itse juuri viime viikolla lueskelin noita. Käsitin, että yksi suksipussi on maksuton, mutta pitää a) ilmoittaa että sellainen on tulossa kyytiin ja b) mahtua painorajoihin (23kg tai 32kg) normimatkatavaran kanssa.

"The maximum weight of the first piece of ski or snowboarding equipment must, however, be within the relevant free baggage limits of the respective booking class." ja
"Please register your ski bag up to 24 hours before departure on the same telephone number, regardless of whether your ski bag is within your free baggage allowance or is being checked in as excess baggage."

Kaitsu

Terveiset Seutulasta, aamupäivän olut on aina vaan yhtä maukasta!

Kysyin äsken Lufthansan checkinn-tytöltä suksista. Kuulemma ongelmia ovat aiheuttaneet uuden light-lipun ostaneet. Ainakin tämä neiti väitti, että normaalilippulainen saa 23 kilon matkalaukun lisäksi ottaa mukaan suksipussin, jossa saa olla vain yksi pari suksia ja sauvat. Kysyin, pitääkö suksien mahtua 23 kilon rajaan, niin vastaus oli että ei. Kuulemma "sukset painavat mitä ne nyt painavatkaan."

Samb0o

[quote=Kaitsu]Terveiset Seutulasta, aamupäivän olut on aina vaan yhtä maukasta!

Kysyin äsken Lufthansan checkinn-tytöltä suksista. Kuulemma ongelmia ovat aiheuttaneet uuden light-lipun ostaneet. Ainakin tämä neiti väitti, että normaalilippulainen saa 23 kilon matkalaukun lisäksi ottaa mukaan suksipussin, jossa saa olla vain yksi pari suksia ja sauvat. Kysyin, pitääkö suksien mahtua 23 kilon rajaan, niin vastaus oli että ei. Kuulemma "sukset painavat mitä ne nyt painavatkaan."[/quote]

15 kg oli viimevuonna vastaus tuohon, mulla meni viimeeks 23 laukku ja sukset toisessa.
kyllä lightiin saa sukset myös mutta ne kannattaa soittaa etukäteen matkaan mukaan. Mutta kaikki maksaa jos halvalla yrittää Smile

JesseLaku
Viimeksi kirjautunut: Yksi kuukausi 2 viikkoa sitten
Liittyi: 26.10.2014 - 20:10

Koitin juuri ilmoittaa puhelimitse suksiani hiihtolomalennolle Muncheniin, mutta virkailija väitti, että kone on täpötäynnä. Hänen mukaansa mitään ylimääräisiä matkatavaroita ei saa mukaan edes lisämaksusta. Lennon buukkasin noin kuukausi sitten ja suksipussiasia unohtui hetkeksi sen jälkeen.

Onko ihmisillä tällaisesta kokemusta? Kannattaako jatkaa soittelua ja kokeilla onnea toisen virkailijan kanssa? Kuulostaa siis todella kummalliselta, ettei hiihtokamoja saa mukaan edes LISÄMAKSUSTA hiihtolomaviikolla.

Kaikki kikat ja neuvot otetaan mieluusti vastaan ennen kuin nielen tappioni ja alan kartoittamaan vuokrakamoja.

Kaitsu

Luepa ketju alusta astikka, sieltä löytyy vinkkejä! (Jotka ei toimi.) Min ainoa toimivaksi koettu vinkki: mukaan omat monot, joissa normipohjat, ei mitkään rando. Sitte vuokraa jotkuu halvat lankut, alle satkulla saa koko viikoksi, laskee minkä laskee ja keskittyy enemmän afterihulinaan. Sukset kannattaa vuokrata ihan läheltä hissejä, ni voi jättää samaan hintaan vuokrapaikkaan yöksi eikä tarvi raahata paarista toiseen.

Lautahommat kannattaa unohtaa, vuokralaudat ja varsinkin siteet on poikkeuksetta olleet toivottoman paskoja.

Japes
Viimeksi kirjautunut: 6 kuukautta 3 viikkoa sitten
Liittyi: 30.11.2013 - 10:28

Jos asustelet tai liikut lähellä Helsinki-Vantaata tai mikä se nykyjään onkaan, niin kannattaa käydä T1:ssä Luffen palvelutiskillä vielä tiedustelemassa asiaa. Tiski on auki vain Luffen lähtevin lentojen aikaan.

LS |Õ_Õ|
Käyttäjän LS |Õ_Õ| kuva
Viimeksi kirjautunut: 3 päivää 6 tuntia sitten
Liittyi: 05.12.2011 - 21:48

Joku vuosi takaperin kävi niin että kolmannella soittokerralla langoilla oli vähän varttuneempi täti ja kas: "Sports Equipment is not possible for both legs of trip, but I was able to confirm Special Baggage". Hienoa, wåtevö!

Pari neitoa oli ennen sitä suoraan myynyt ei-oota. Soitin uudestaan...

Tuuriin ei kannata luottaa. Edellisen kerran kun lähtö osui lauantai-aamulle oli kymmenkunta hiiltynyttä hiihtäjää kentällä aamulla.

Vyö ja henkselit: Kunhan jotenkin saa vahvistuksen niin CheckMyTrip, Lufthansa läpyskät väriprinttinä mukaan, ja keltaisella korostuskynällä esiin jokainen "Confirmed". Se lyödään sitten pontevasti tiskiin ensimmäisenä. Sehr Gut!

JesseLaku
Viimeksi kirjautunut: Yksi kuukausi 2 viikkoa sitten
Liittyi: 26.10.2014 - 20:10

Kiitos Japes ja LS |Õ_Õ| asiallisista vastauksista. Pitää piipahtaa tiskillä juttelemassa ja sitten jatkaa soittelua asiakaspalveluun.

Päivitän sitten tänne, jos sieltä tulee esiin uusia käytäntöjä tai muuten yleishyödyllistä infoa.

Kaitsulle tiedoksi, että affessa on helvetisti mukavampaa niissä randokengissä, ja eihän siellä viitsi mitkään ylikautiset rinnepuikkarit olalla kävellä turrebaarista toiseen pillua vonkaamassa...

Kaitsu

[quote=JesseLaku]Kiitos Japes ja LS |Õ_Õ| asiallisista vastauksista. Pitää piipahtaa tiskillä juttelemassa ja sitten jatkaa soittelua asiakaspalveluun.

Päivitän sitten tänne, jos sieltä tulee esiin uusia käytäntöjä tai muuten yleishyödyllistä infoa.

Kaitsulle tiedoksi, että affessa on helvetisti mukavampaa niissä randokengissä, ja eihän siellä viitsi mitkään ylikautiset rinnepuikkarit olalla kävellä turrebaarista toiseen pillua vonkaamassa...[/quote]

Mie kyl siis ihan oikeasti kävin ostamassa SkiServicestä jotkuu Salomonin XMax-monot just näitä nykyperseen lentomatkoja varten, kun ei ikinä lautojen kuljetus onnistu, ja randomonoihin on vuokraamoissa tarjonta melko nihkeää. Onhan noilla alppimonoilla humppaaminen ihan perseestä, mut minkäs teet. Mieluiten tietysti laskisin omilla laudoilla, toisiks mieluiten haahuilisin randomonot jalassa paareissa.

kaar1na
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 3 kuukautta sitten
Liittyi: 16.03.2016 - 15:04

Heip!

Omia kokemuksia:
Just tultiin Innsbruckista Frankfurtin kautta ja tuon ensimmäisen välin INN-FRA operoi Austrian Airlines. Lennot siis Lufthansan kautta. Neiti Innsbruckissa alkoi laskuttamaan lisää matkatavaroista, jotka oltiin jo maksettu. Väitti, että matkatavarat on maksettu kyllä FRA-HKI välille mutta ei tälle ensimmäiselle. Kysyi tiukasti kuittia eikä mulla sellasia enää nykyään ole, eli maksettiin sitten (30€ per nuppi). Maksettiin ekstraa myös laudoista (65€ per nuppi), koska kuuluttiin Economy Light -luokkaan.

Koska lennon lähtöön oli reippaasti aikaa, niin turvatarkastusesta päästyä aloin vähän käymään läpi sähköpostia, että olenko tosiaan varannut vahingossa matkatavarat vai yhdelle lennolle. Noh, en ollut ja kaikki oli oikein varattu ja maksettu ja kaikki tarvittavat dokumentit löytyi. Ja eikun takas lähtöselvitystiskille selvittämään, onneksi aikaa oli ja kenttä oli pieni. Laukuista saatiin rahat takas kun esitin sähköpostin, aikaa siinä meni mutta maksut saatiin mitätöityä.

Muistutuksena siis että kaikki varauspaperit mukaan! Biggrin Tähän asti olen ne melkein aina tulostanut mutta koska koskaan niitä ei ole tarvittu, niin olen nykyään vähän laiska tuossa, mutta nyt opin!

Mutta laudan hinta jäi vielä vaivaamaan, sillä olin ilmoittanut laudat lennolle etukäteen puhelimella ja silloin hinnaksi ilmoitettiin 50€ per lauta, eli mikä tuo 15€ lisä oli? Soitin Lufthansalle ja sanoin että minulta oli veloitettu 15€ liikaa ja asiakaspalvelija kertoi Austrian Airlinesilla olevan eri hinta mutta että tuo 15€ korvataan, koska 50€ oli Lufthansan sivuilla ilmoitettu hinta. Nyt pitäisi vaan jaksaa näpytellä sähköposti, jossa tilitiedot yms. jos vaikka saisi rahoja takaisin...

Kaikki hyvin siis pienen säädön jälkeen, Lufthansan toiminnassa ei tuntunut olevan isommin mitään vikaa mutta tuo Austrian Airlinesin toiminta ei vakuuttanut, ehkä kaikki tieto ei ollut mennyt sinne asti?

Kysymys:
Menolennolla tuota 50€ lisämaksua laudoista ei muistettu/tajuttu periä, eli voiko Lufhansa lähettää laskun jälkikäteen?

kaar1na
Viimeksi kirjautunut: 2 vuotta 3 kuukautta sitten
Liittyi: 16.03.2016 - 15:04

Miten noin halvalla sukset mukaa sai?:O Sivuilla lukee 50€ lisää per suunta ja saman sanoi mulle puhelimessa? Economy Light ja Lufthansa siis meilläkin oli. Jäikö mulla joku pikkupräntti lukematta? Meidän varauksessa ei laudat näkyneet mitenkään vaikka soitin ja ilmoitin, laukut näkyi ok

b3
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 1 päivä sitten
Liittyi: 31.10.2007 - 14:17

Check my trip sivuita näkyy special Sport equipment tai sukset jos ne on varauksessa mukana.

Samb0o

Meidän helmikuun alun reissulla veloittivat suksikamoista helsingin kentällä lisähintaa vaikka oltiin puhelimessa sovittu hinnaksi jo viimekesänä 15 euroa suunta. No aikaa ei ollut ja maksoin sitten sen 50 e suunta. Kotiin tultua valitin lufhansalle asiasta ja pyysin tarkistamaan nauhoitetun keskustelun. Vastasivat mulle että palauttavat koko 100 € maksun. Rahoja vaan vielä odottelen vaikka kuulemma maksettu jo kuun alussa mutta.. Mulla oli sukset kyllä rekisteröitu matkatavaroihin jo heti lennon oston jälkeen.

RK 10
Viimeksi kirjautunut: 4 kuukautta 3 päivää sitten
Liittyi: 12.08.2012 - 14:29

Tammi- Helmikuun vaihteessa oli Luffen lennot Helsinki- Mynkkeni- helsinki. Ilmoitettiin sukset heti kun varattiin. Ekonomy classic. Ei mitään ongelmia kummassakaan päässä. Ilmaiseksi menivät. Matkalaukku painoi 23kg + suksipussi 20kg+ monokassi 8kg päälle. Mitään ei lisähinnoista eikä painoista puhuttu. Pelkällä lennon hinnalla meni kaikki.

nuuskamuikkunen
Viimeksi kirjautunut: 4 kuukautta 8 tuntia sitten
Liittyi: 07.03.2012 - 13:26

Sama homma kuin edellisellä (RK 10). Hki-Insbruck-Hki vaihdot Frankfurtissa. Economy classic, etukäteisilmoitus, 23kg matkalaukku + suksipussi + monopussi, eikä lisähintaa.

teha
Käyttäjän teha kuva
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 1 viikko sitten
Liittyi: 13.04.2006 - 00:05

Huhtikuun alussa 2 vkoa WhistlerBlackcombissa kikkailemassa ja lennot BA:lla.

EI minkäänlaisia lisäkuluja.

Minä, Piia, Veera (4v) ja isovanhemmat.

Tavaraa oli passelisti.
1. Iso Duffeli 22,5 kg (mun monot täällä) Mun
2. Iso Matkalaukku 22,5 kg Piian
3. Suksipussi 23 kg (Minun, Piian ja Veeran sukset ja sauvat ja Veeran monot) "Veeran"
4. Käsimatkatavaralaukku 9,9 kg (Piian monot täällä) Mun
5. Käsimatkatavaralaukku 7 kg Piian
6. Käsimatkatavaralaukku 3 kg Veeran (täynnä pehmoleluja)
7. Laskureppu 8 kg (tietokone ja muuta digisälää) Mun
8. Laskureppu 8 kg (Piian omia kamoja) Piian
9. Laskureppu 4 kg Veeran (Veeran kamppeita)
10. Chariot multirattaat 17 kg Veeran (jokunen kenkäpari mukana)
11. Turvaistuin 6 kg Veeran (perillä odotti vuokra-auto)
ja
12. Matkalaukku 13 kg mutsi
13. Matkalaukku 13 kg faija
14. Käsimatkatavara 7 kg mutsi
15. Käsimatkatavara 7 kg faija

Eli Kaikilla oli oikeus ottaa Checkattu laukku ruumaan, käsimatkatavaralaukku (tarkat mitat) matkustamoon ja lisälaukku (tarkat mitat) matkustamoon lattialle edessäistuvien penkin alle.

"Hauskinta" matkustamokamoissa oli max. 23 kg painoraja ja vaatimus saada nostettua laukku ITSE päänyläpuolella olevalle matkatavarahyllylle. Eli Checkattu laukku voi olla täynnä suksia, kunhan KILOT eivät ylity, eikä laukkujen määrä "lisäänny" - Ylimääräisenä EI olisi tullut, vaan olisi ollut LISÄMAKSULLINEN ja ILMEISEN kallis tikki.

Teha

Pääasia, että on hauskaa.. =)

La Viin
Viimeksi kirjautunut: 1 vuosi Yksi kuukausi sitten
Liittyi: 06.09.2009 - 15:11

Ensi kevättalvelle bookkailtu muutamia lippuja Muncheniin Luffelta. Sukset kulkee ilmaiseksi "vanhaan malliin" muun kaman lisäksi edelleen kunhan soittaa varauksen jälkeen perään ja ilmoittaa, että sukset on messissä. Oikein ystävällinen täti puhelimessa kiitteli aikaisesta varauksesta ja suksi-ilmoituksesta sivulauseella, että kun on aikaisessa, mahtuu sit kamat varmasti. Saman tien jysähti sähköpostiin uudet varausvahvistukset, joissa "special paggage confirmed" kaikilla matkaajilla. Näissä ei siis jatkolentoja tai vaihtoja, vain pelkkiä edestakaisia MUC:iin.

jaakko
Viimeksi kirjautunut: 4 kuukautta 3 viikkoa sitten
Liittyi: 19.11.2013 - 09:43

Näinkin voi käydä: Buukkailin perheelle innsbruckiin lentoja uudeksi vuodeksi. Varauksen jälkeen soittelin sitten ja aloin varmistella suksia. Kaveri sanoi että hki - Frankfurt olisi nyt sitten ok, mutta väliä frankfurt-innsbruck operoikin austrian vaikka koodi onkin LHxxxx, ja hän ei saa buukattua suksia sinne, eli herra on hyvä ja soittaa heille. Fine. Siispä soitto austrianille. Ei voi varata suksia ko lennolle kuin 24h aikaisemmin koska liput on LH-koodille eikä austrianin. Herra on hyvä ja soittaa luffelle ja pyytää heitä vaihtamaan koodin austrianin koodiksi ja soittaa sitten takaisin niin homma järjestyy. Fine. Soitto luffelle, tyttö pistää kymmeneksi minuutiksi holdiin, sitten haukkuu itävaltalaiset ja sanoo että tulee niin kalliiksi ettei kannata.
Tyttö kertoo kuitenkin että varauksen saa peruttua ja täyden refundin 24h kuluessa varauksen teosta. Toimin näin, palautus tosin jää 20€ lyhyeksi koska luottokorttikuluja ei palauteta.

Kaitsu

Nii, koska Luffe ei oo vissiin koskaan operoinut lentoja Innsbruckiin tai Salzburgiin. Aina loppumatkan Wienistä tai Frankfurtista on hoidellut Austrian pikkukoneillaan, ja tää on ollut juuri se ongelmakohta, josta tääkin keskustelu lähti vuosia sitten. Mutta edelleen kovasti onnea yrittäjähenkisille. Mie varaan jo tänään lentoja hiihtomatkoille, mutten Luffelta.

jaakko
Viimeksi kirjautunut: 4 kuukautta 3 viikkoa sitten
Liittyi: 19.11.2013 - 09:43

Tossa aikaisemmin joku oli saanut sukset vahvistettua innsbruckiinkin näköjään. No nyt mennään enivei tutusti finskillä, kolme sataa kalliimpi 5 hengeltä joten ei mikään maailmanloppu, enemminkin aikataulusyistä oltais menty luffella.

Kaitsu

Sukset saa hyvinkin vahvistettua, jos ei matkusta ruuhkaviikkoina. Esim. syyslomaviikoilla on yleensä onnistunut (ei tok aina), mutta joulu-uudetvuodet ja hiihtolomat on Luffella mahdottomia. Tai joululomillakin on onnistunut, kun on voinut ottaa sekä menon että paluun arkipäiväksi, mutta viikonloppulennot on poikkeuksetta katastrooffeja.

Eilen otettiin syyslomaksi Munchenin lennot Finskiltä, 185 euroa tais olla suksipusseineen.

Kaitsu

Schi Heil! Tulipa taas kerran osallistuttua Lufthansan lentoarpajaisiin. Finski ei lennä joululomalla Milanoon, ni tuli ostettua Luffen liput Torinoon.

Ihme juttuja: kannattaa availla Luffen sivuja sekä Lufthansa.fi että Lufthansa.com -osoitteilla. Esim. siitä, pitäisikö suksienkin mahtua 23 kilon sisään vai ei, löytyy samaan aikaan kovin ristiriitaista tietoa. Vielä kun googlaa "ski baggage lufthansa" ja avaa linkin, joka vie Luffen sivuille, saa eri tietoa! Voiko niillä ketkuilla olla yhtä aikaa rinnakkain useita pikkusen erilaisia englanninkielisiä sivustoja? Pitää tulostaa mukaan se sivu, jonka mukaan suksien ei tarvi mahtua tuon 23 kilon sisään; no, tuskin silläkään paperilla on loppupeleissä mitään merkitystä.

Mutta vielä ihmeempi juttu: samojen lentojen hinnat vaihtelevat sen mukaan, hakeeko lentoja fi vai com -päätteillä, ja hinnat vaihtelee myös päivittäin. Ennen ei näin ollut. Vielä torstaina tuskailin, että kalleita ovat ja ajatkin huonot (290 per pää, myöhään perillä, pitkät vaihdot Munchenissä), perjantai-iltana löyty sopivaan aikaan menopaluut 250 egellä per nuppi. Aiemminhan lennot on kallistuneet sitä mukaa, mitä enempi paikkoja ko.lennolle myydään. Joskus aikoinaa Ryan airilla hinnat heittelehtivät päivittäin, mutta nyt näköjään Lufthansakin on ottanut samanlaiset varauskoneet käyttöön.

P.S. Jouluvinkki: Gressoneyssa 25.12. asti hissiliput ilmatteeksi, jos varaa jostain hotellista majan väh. viideksi yöksi. Löytyi tosi halpoja paketteja kylpylähotelleista puolihoidolla.

P.P.S. Eilen kuulin viksummilta, että syy erilaisiin sivustoihin saattaa olla myös se, että välillä oon sählänny padilla, välillä läppärillä. Joka tapauksessa kannattaa siis tarkastaa lentoajat, hinnat ja matkatavaramääräykset molemmilla leluilla.

teovema
Viimeksi kirjautunut: 2 kuukautta 3 viikkoa sitten
Liittyi: 15.03.2013 - 23:10

Tänään koeponnistettiin Lufthansan lentoluokkia. Ensin ostettiin economy LIGHT liput Muncheniin+kahdelle matkalaukut 23 kg=340 euroa yhteensä. Soitto asiakaspalveluun suksista ja sieltä kerrotaan, että LIGHT lipun kanssa sukset 50 euroa/suunta, eli kahdelta LIGHT liput 540 euroa.

Iloksemme huomasimme, että liput voi peruuttaa 24h varauksesta, jonka jälkeen ostimme economy CLASSIC liput, jotka sisältävät 23 kg matkalaukut= 364 euroa. Uusi soitto asiakaspalveluun ja ilmoitus suksista. Ei lisähintaa. Näin tänään...

Sivut